Lättläst - Våra vallöften
Våra vallöften
1. Vård nära dig
Du ska få snabb vård när du behöver den.
Nära där du bor.
Vård även på kvällar och helger.
Det ska inte spela någon roll var du bor eller vem du är.
Bra vård för alla.
2. Rättvis vård för kvinnor
Kvinnor ska inte behöva ha ont eller må dåligt.
Kvinnor ska bli lyssnade på.
Kvinnor ska bli trodda.
Kvinnor ska inte behöva vänta länge på vård.
Kvinnor ska få lika bra vård som män.
3. Tandvård för alla
Tänderna är en del av kroppen.
Du ska inte betala mer hos tandläkaren än du gör för annan vård.
Alla ska ha råd att gå till tandläkaren.
Alla ska ha friska tänder.